Implementasi Augmanted Reality sebagai Media Pengenalan Sains Sederhana Pada Anak Usia Dini
Abstract
This study aims to determine the increasing knowledge of simple science in Early Childhood in Kindergarten-right Aisyiyah Batusangkar after using Augmanted Reality technology as learning media. The type of research conducted is classroom action research. The research methodology that used in this reasearch was mixed methodology with qualitative and quantitative approach with research subject is 20 children of group B I kindegarten. The technique used in data collection and data analysis in the form of observation and subsequent interview is processed by quantitative descriptive analysis in SPSS. This classroom action research is conducted in two cycles, namely first cycle and second cycle . The introduction of children's Science in first cycle was generally still low with the average value reaches 65 %%, then second cycle plan is revised again and The increasing reaches 99% average value, positive with an increase of 34%.
Downloads
References
[2] Sujiono,Yuliani, Nuriani. Dkk. 2006. Metode Pengembangan kognitif. Jakarta: Universitas Terbuka
[3] Nugraha, Ali. 2005. Pengembangan Pembelajaran Sains Pada Anak Usia Dini. Jakarta: Depdiknas
[4] Musbikin, Imam. 2010. Buku Pintar PAUD. Yogjakarta: Laksana.
[5] Nazrudin, S. 2012, Android Pemrograman Aplikasi Mobile Smartphone dan Tablet PC Berbasis Android. Bandung: Informatika Bandung
[6] Depdiknas, 2004. Sosialisasi Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: Depdiknas.
[7] Aisyah, Siti, Dkk. 2007. Perkembangan dan Konsep Dasar Pengembangan Anak Usia Dini. Jakarta: Universitas Terbuka.
[8] Dwijana,Widarmi.2008.Kurikulum Anak Usia Dini. Jakarta: Universitas Terbuka.
[9] Arikunto, Suharsimi, 1995. Manajemen Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta
[10] Arikunto, Suharsimi, 1995. Manajemen Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta
Copyright (c) 2018 Jurnal RESTI (Rekayasa Sistem dan Teknologi Informasi)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hak cipta pada setiap artikel adalah milik penulis.
- Penulis mengakui bahwa Jurnal RESTI (Rekayasa Sistem dan Teknologi Informasi) sebagai publisher yang mempublikasikan pertama kali dengan lisensi Creative Commons Attribution 4.0 International License.
- Penulis dapat memasukan tulisan secara terpisah, mengatur distribusi non-ekskulif dari naskah yang telah terbit di jurnal ini kedalam versi yang lain (misal: dikirim ke respository institusi penulis, publikasi kedalam buku, dll), dengan mengakui bahwa naskah telah terbit pertama kali pada Jurnal RESTI (Rekayasa Sistem dan Teknologi Informasi) ;